Maak je de eerste vlucht naar je webwinkel? Lees deze tips voor een vliegende start! 0

Een Online Winkel Beginnen

Denk je erover een online winkel te beginnen? Goed idee! Steeds meer mensen denken erover na om een eigen online onderneming te starten. In vergelijking met een offline winkel, bereik je online een groter publiek en kun je binnen no-time je assortiment uitbreiden of acties uitzetten via online marketing. Of je nu je eigen producten wilt verkopen of een verkoper voor andere merken wilt worden, er zijn een paar dingen die je moet weten voor je begint. In dit artikel geven we je graag wat tips om met jouw webwinkel een vliegende start te geven! 

Richt je op een niche

Als je een webwinkel begint, is het belangrijk je op een niche te richten. Wie zijn jouw ideale klanten? Waar bevinden deze klanten zich? Wanneer je dit weet, zul je beter in staat zijn om een trouwe klantenkring op te bouwen. Om inzicht te krijgen in je doelgroep, kun je je verdiepen in de customer journey. Deze “klantreis” biedt inzicht in alle contactpunten tussen een bezoeker en jouw product of dienst. Gebruikt jouw doelgroep als betaalmethode vooral iDEAL? Dan kun je als betaalmogelijkheid iDEAL aanvragen. Is de doelgroep vooral actief via mobiel? Zorg er dan voor dat je website “mobile proof” is waardoor bezoekers makkelijker iets kunnen kopen. Door je op een nichemarkt te richten kun je gericht te werk gaan en klanten aantrekken die eerder geneigd zijn een aankoop te doen. 

Voeg de juiste betaalmethoden toe

Tegenwoordig verwachten klanten die online winkelen dat ze hun aankopen met hun favoriete methoden kunnen betalen. De meest voorkomende betaalwijzen in Nederland zijn bijvoorbeeld iDEAL, AfterPay, PayPal of Apple Pay. Het toevoegen van extra betaalmethoden bij het online afrekenen kan helpen om de verkoop en de conversie te verhogen. Als online winkelier kun je ook kiezen voor een samenwerking met een payment service provider in Nederland, een provider die de online winkelier voorziet van verschillende online betaalmethodes. Zo beheer je alle informatie binnen één provider en kun je eenvoudig je customer journey verbeteren! 

Vergroot je vindbaarheid 

Is je prachtige website bijna ready to go? Geweldig! Maar heb je ook nagedacht over hoe bezoekers naar je website zullen komen? Het is goed om je te verdiepen in de vindbaarheid van je webwinkel. Je kunt je ten eerste verdiepen in de juiste zoektermen voor je website. Op welke woorden wil je graag gevonden worden? Wat zijn de kernwoorden van jouw onderneming? Met deze informatie kun je schrijven voor je (toekomstige) bezoeker. Je kunt je online vindbaarheid vergroten door deze zoektermen terug te laten komen in je webteksten. Wanneer jouw doelgroep ook actief is op social media, dan kun je deze kanalen ook integreren naast jouw webwinkel – een eenvoudige manier om veel mensen te bereiken.

Previous ArticleNext Article
Ondernemerschap ·

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *