Het is typisch Nederlands om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten. Gratis producten en kortingsacties hebben dan ook een enorme aantrekkingskracht. Toch is een goedkope keuze lang niet altijd de beste keuze. Dat geldt voor producten, maar ook voor diensten. Met een beetje pech blijkt goedkoop duurkoop te zijn.
Teksten voor een prikkie
Regelmatig verschijnen er online oproepjes voor tekstschrijvers die voor een habbekrats teksten opleveren. Prijzen van 1 of 2 cent per woord zijn daarbij het gangbare tarief. Een tekst van 500 woorden kost je dan zo’n € 5 – € 10. En dat terwijl een goede tekst voor jouw bedrijf echt veel meer waard is. Sterker nog, als je copywriting uitbesteedt aan een goede – en dus vaak duurdere – tekstschrijver, gaat het je bedrijf juist geld opleveren.
Ga voor kwaliteit
Wie zijn bedrijf serieus neemt, heeft teksten nodig die dat uitstralen. Je wil immers een dienst of product verkopen. Het kan even slikken zijn als je ziet wat een goede copywriter voor teksten rekent. Maar denk dan eens na over wat je met goede teksten kunt winnen.
Overtuigende teksten leveren klanten op. Met informerende teksten positioneer je jezelf als expert en met inspirerende teksten geef je de klant het gevoel dat je met ze meedenkt. Iedere tekst op jouw website zou moeten bijdragen aan het aantrekken en behouden van klanten. Doe je dat goed? Dan zul je zien dat je omzet toeneemt omdat je meer verkoopt, zonder dat je daar moeite voor hoeft te doen.
Goedkoop is duurkoop
Een goede tekst bestaat dus uit meer dan een grammaticaal correcte verzameling woorden en zinnen. Iedere tekst heeft een doel op zich en dient daarmee jouw onderneming. Kunnen goedkope tekstschrijvers dan nooit kwaliteit leveren? Misschien wel, met wat geluk. Je kunt het treffen met een copywriter die voor lage tarieven goede teksten schrijft. Maar heb je het mis? Dan bezorg je jezelf een hoop extra werk en kosten om de teksten naar een hoger niveau te tillen. Zonde van de investering!
Bezuinig niet op copywriting
Bezuinig daarom niet op een copywriter, maar kies iemand die zijn vak verstaat. Ga voor een tekstschrijver die weet wat hij doet. Teksten moeten informeren, overtuigen, inspireren en aansporen, zodat ze klanten opleveren voor jouw bedrijf. Een goede schrijver houdt daarnaast ook nog rekening met leesbaarheid en waar nodig met belangrijke zoekwoorden.
Kies een tekstschrijver met kennis én ervaring, zodat je het schrijven (en eventueel plaatsen) van teksten volledig uit handen kunt geven. Zo heb je er zelf geen omkijken meer naar en kun je je bezighouden met datgene wat je echt leuk en belangrijk vindt binnen jouw bedrijf.