Hoe komen logistieke bedrijven aan hun klanten? 0

Transportbedrijven

Veel logistieke bedrijven vertrouwen nog steeds op conventionele business-to-business (B2B) marketing kanalen om hun bedrijf te promoten, met de nadruk op relatiebeheer, cold calling en traditionele media outlets. Digitale marketing kan in deze industrie over het hoofd gezien worden, maar naar schatting 97% van de mensen gebruikt internetonderzoek om een plaatselijk transportbedrijf Frankrijk te vinden.

Klantenservice in de logistiek

Klantenservice is het hart van de logistiek, zonder kun je de klant verliezen. Dit betekent dat alles strategisch op zijn plaats moet zijn om de juiste klantervaring te bieden. Als een klant geen prettige ervaring heeft, is de kans groter dat hij een bedrijf verlaat. Je logistieke team speelt een belangrijke rol bij het handhaven van een klantvriendelijke omgeving. Operationele uitmuntendheid is van cruciaal belang. Je moet er als transportbedrijf Frankrijk voor zorgen dat picking, packing en shipping efficiënt gebeuren. Dit heeft een directe invloed op je klantendienst en leidt tot een hogere klantentrouw.

Logistiek en de sleutel tot klantenbinding

Uit verschillende studies en onze ervaring met het transportbedrijf Frankrijk blijkt dat bedrijven gemiddeld zo’n 20% van hun klanten verliezen door ontevredenheid. Als je het aantal ontevreden klanten tot een minimum kunt beperken of met 5% kunt verminderen, heb je een winststijging van gemiddeld 35-85% (afhankelijk van je bedrijfstak). Behalve dat je loyale klanten creëert, zijn ze vaak ook minder prijsgevoelig en prettiger om mee te werken. Dit zijn de redenen waarom bedrijven aan “klantentevredenheid” hoge prioriteit moeten geven en ze voortdurend in de gaten moeten houden.

De juiste marketing voor transportbedrijven

Transportbedrijven zijn het meest geschikt voor digitale marketing. Een transportbedrijf kan bijvoorbeeld een bezorgservice aanbieden waar klanten gebruik van kunnen maken. In dit geval kan het logistieke team de bezorgopdracht automatisch accepteren en als “afgeleverd” markeren. Dit moedigt klanten aan om een positieve beoordeling achter te laten op het profiel van het bedrijf op populaire beoordelingssites.

Digitale oplossingen is de oplossing

Een transportbedrijf Frankrijk kan zijn online orderbeheersysteem ook integreren met een klantrelatiebeheersoftware zoals Zenoss. Dit kan het voor de logistiek gemakkelijker maken om klantinformatie zoals bestellingen en facturen bij te houden. Geïntegreerde CRM-software maakt het voor uw team gemakkelijk om e-recepten te versturen en met klanten te communiceren over hun bestellingen.

Met de juiste marketingstrategie is klantenbinding eenvoudig te bereiken. Transportbedrijf Frankrijk zal er ook voor willen zorgen dat de marketingstrategie die men verkiest, er een is die op verschillende behoeften van klanten ingaat. En dat ze digitale marketingkanalen omvat, zoals sociale media, e-mailmarketing en SEO.

Een goede strategie voor klantenbinding omvat marketing automatisering. Met marketingautomatisering kun je gemakkelijk aangepaste marketingcampagnes maken en versturen. Het zorgt er ook voor dat je marketing zo effectief mogelijk is.

Je klantenservice, operationele uitmuntendheid en nauwkeurige levertijden zijn allemaal van cruciaal belang om een tevreden klant te behouden. De juiste strategie om klanten te behouden zal ervoor zorgen dat je bedrijf bloeit.

Met de juiste marketingstrategie kun je je klantentrouw vergroten en je omzet verhogen. En eens de klant binnen is, zal het de service van jouw bedrijf zijn dat ervoor zal zorgen dat dat een lange zakenrelatie wordt, of niet natuurlijk!

Previous ArticleNext Article
Ondernemerschap ·

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.