Heb jij als ondernemer zijnde een mooie website gebouwd? Maar blijven de websitebezoekers uit? Twijfel dan niet direct aan jouw product of dienst. De concurrentie is online tegenwoordig heel groot. Het enkel bouwen van een website is daarom niet meer voldoende. Om online zichtbaar te zijn zal je moeten investeren in online marketing. Ga bijvoorbeeld doelgericht online adverteren, vergroot je online zichtbaarheid en bereik jouw doelgroep.
Investeren in Google Ads
Ieder ondernemer heeft tegenwoordig een website. Zonder website doe je simpelweg niet meer mee. Maar met alleen de bouw van een website ben je er nog niet. Omdat er tegenwoordig heel veel websites zijn, heb je te maken met grote concurrentie. Om deze concurrentie de baas te kunnen blijven zal je jouw online zichtbaarheid moeten vergroten. Je kunt dit doen door te investeren in Google Ads. Dit zijn advertenties die in de online zoekmachine worden geplaatst bij jouw doelgroep. Het is een betaalde vorm van online marketing die zeer effectief blijkt. Je kunt hiermee namelijk heel nauwkeurig de mensen bereiken die binnen jouw doelgroep vallen. Wel is de toepassing van Google Ads niet eenvoudig. Voor een optimaal resultaat is jouw Google Ads uitbesteden dan ook raadzaam.
SEA uitbesteden aan online marketing experts
Doelgericht adverteren in de online zoekmachines klinkt heel mooi. En dat is het ook! Het is alleen geen eenvoudige materie. SEA oftewel search engine advertising is een vak apart. Het is een tijdrovend proces waarbij specialistische kennis noodzakelijk is. Wil jij je gewoon kunnen focussen op het ondernemerschap? En heb je niet de tijd om fulltime met SEA bezig te zijn? Besteed dit stukje online marketing dan uit aan een professioneel SEA bureau. De SEA experts die hier werkzaam zijn houden zich dagelijks bezig met deze materie. Ze weten als geen ander hoe ze jouw specifieke doelgroep online moeten bereiken. Besteed jouw Google Ads dus uit. Zie hoe jouw bereik en daarmee jouw omzet groeit terwijl jij je focust op het ondernemerschap.
Verschil tussen SEA en SEO
Als jij je gaat verdiepen in SEA zal je ook de term SEO voorbij zien komen. De afkortingen verschillen slechts een letter van elkaar. Toch is de betekenis van deze afkortingen heel verschillend. SEA staat kortgezegd voor het doelgericht adverteren in online zoekmachines. Bij deze vorm van online marketing wordt de focus gelegd op het bereiken van de beoogde doelgroep. Bij SEO houdt men zich bezig met de organische positie in de online zoekmachines. Het gaat om een algemene optimalisatie van de positie van een website in Google. Het zijn dus twee verschillende dingen die allebei betrekking hebben op het optimaliseren van de online zichtbaarheid.